Omdat drijven simpel is - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne Luik - WaarBenJij.nu Omdat drijven simpel is - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne Luik - WaarBenJij.nu

Omdat drijven simpel is

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

31 Maart 2013 | Nepal, Kathmandu

Reisverslag Thailand eerste deel

Tijd om door te gaan was het weer!
Vroeg op pad met een goed gevoel. Ik ga Nepal zeker wel missen, want het is in een korte tijd best wel als thuis gaan voelen, maar het is ook goed om weer door te gaan. Verlaat een plek altijd op zijn hoogte punt zeg ik dan maar.

De reis ging voorspoedig. Voor ik het wist waren we in het oude vertrouwde India. Opzich zie je niet meer als het vliegveld, maar je voelt en ruikt dat het gewoon een andere plek is.
Ik denk dat de cultuurshock die de dagen daarna volgde op het vliegveld van India begon. Het was super luxe en dat was ik helemaal niet meer gewent! Allemaal westerse spullen en mooie stoelen echt heel raar om dat weer terug te zien.

Een mooie vlucht en twee cultuurovergangen verder stonden we op het vliegveld van Bangkok. Andreas, een noor die er niet uit ziet zoals jullie hem nu voortellen, heeft ons op sleeptouw genomen naar Bangkok centrum waar we op de uitgangstraat terecht kwamen. Naar mijn vermoeden speelte mijn vermoeidheid ook een grote rol, maar ik voelde me totaal niet thuis op deze plek. Ik miste de vertrouwdheid van de simpele chaos uit Nepal, in Bangkok voelde het als een onoverzichtelijke grote ondoorgrondbare chaos waar ik even niet meer in kon rondtoeven.
Eigenlijk was dit de volgende dag niet weg, mijn eigen weg vinden is soms toch wel een beetje moeilijk. Het zou me ook niet verbazen als ik een beetje een cultuurshock terug het westen in heb.
Om deze reden hebben we dan ook besloten om ons PADI open water te gaan halen op Koh Tao, een eiland in het zuidoosten van Thailand. Het was geen overhaast plan van ontsnapping want we hadden al eerder bedacht dat we dit wilde. We zijn dan ook meteen dezelfde dag afgedaalt naar het zuiden. Maar de reis was lang, dus ik heb nog even de tijd om het grootste toeval ooit met jullie te delen. Floor en ik liepen over straat net nadat we de duikplannen hadden gesmeed en waar hadden gemaakt en telaat waren uitgecheckt uit de kamer. Ik keek rechts en ik keek links, totdat we een noodle kraampjezagen waar we heerlijk gebakken noodles hebbben gehaalt. Schuilend voor de zon werd onze eettafel onze schoot en de stoel een trap. Na me volgegeten te hebben keek ik de straat weer eens op en neer tot ik een blonde jongen spotte. Ik keek weer even weg met een verveelde blik, tot ik besefte dat er iets met deze jongen was! Mijn hoofd schoot terug naar hem. (jullie kennen dat moment wat ik net beschrijf allemaal wel denk ik) toen mijn oog weer op hem gevallen was bleek ik hem te kennen. De naam was Tommie van Beek en ik heb 6 jaar bij hem op de basisschool gezeten. SUPER KEI TOEVALLIG toch?
Nou we hebben leuk even bijgepraat en een middagje opgetrokken wat erg leuk was!

Nou inmiddels is de reis bijna klaar en zitten we op de boot. Heeerlijk om de zee weer te zien! Dit keer met vliegende vissen en een zwaardvis die stoer om de boot gingen springen.

Aangekomen op Koh Tao hadden we smiddags meteen theorie les wat in het Engels iets te veel van het goede was na een nacht niet slapen. Maar na het de volgende dag nog een keer gelezen te hebben bleek het wel super interessant te zijn!
De hele course duurde 4 dagen waarvan we 2 dag theorie hadden, 2 dag zwembaddag met alles uitproberen en leren en twee dagen in de open zee duiken. Stel je nu een super mooi aquarium voor en hou dit beeld even vast sluit voor een minuutje even je ogen en doe alsof e hier in zwemt. Nou ergens in die richting, zo voelde ik me. Maar dan zonder dat het een droom was. Het was echt ongelooflijk super bijzonder vet en mooi en cool en gruwelijk en absurd en leuk! We hebben. vier keer gedoken en de merat uiteenlopende vissen gespot. We zijn tot 18 meter diep gegaan en hebben echt een goede tijd gehad.

Inmiddels ben ik PADI OW gecertificeerd en echt een top ervaring verder!
We zijn wat meer naar het zuiden gegaan waar het heerlijk vertoeven is. We leven nu ongeveer samen met Jos, en nederlandse jongen, wat heel chill verloopt! Gister hebben we strandgehoptet behulp van een scooter. Aangezien jullie het toch pas lezen nadat het is gebeurt kan ik er wel bij melden dat we met zijn drieen op 1 scooter zaten wat eigenlijk prima paste. Sorry paps en mams!! Maar we kijken echt heeeeel goed uit!! Wat ook wel nodig is want de wegen hebben hier een stijlheid varierend tussen de 10% en de 70% en ja dat is stijl!

We slapen al inmiddels twee nachten op het strand wat super lekker is! En wat weer scheelt in de portomonee ( Thailand is best wel weer prijzig vergeleken Nepal jammer genoeg)
Vandaag hebben we nog een gratis dive gedaan, er was namelijk een cleaningdive actie waar wij onz als vrijwilligers voor hebben aangeboden. We hebben een uur gedoken en afval uit het koraal gevist, weer heel erg mooi en ook nog eens een goede daad!

Thailand voelt weer als een fijne plek (wat niet zo raar is op zo een eiland!) en ik heb weer een beetje mijn weg gevonden ook in de beperking geld genaamd. Het is geen beperking want ik doe alles wat ik wil, maar je moet er wel slim mee omgaan en dat is even wennen als je op een nieuwe plek komt.

Nou dit was het weer even! Ik hoop dat ik het kan poosten op Internet want gelukkig is de Internet mogelijkheid hier een stuk beperkter.

Woensdag komt Jeanine aan waar ik echt super erg naar uit zie! Ik begin thuis toch wel te missen en Jeanine is daar een deel van. Dat houd dus in dat ik thuis iets minder hoef te missen als Jeanine er is!

Nou heel veel liefs!

Anne

  • 01 April 2013 - 00:25

    Marion Bart:

    Lieve Anne,
    Wat een genot om je verslagen te lezen, ik wist dat je op reis ging, en een tijd terug heb ik je gewoon gezocht
    bij waarbenje.nu, Emile heeft daar ook een reisverslag.
    Wat maken jullie een hoop mee zeg, en wat schrijf je leuk!
    Echt Anne ! en wat heerlijk dat je zus komt.
    Wat een ongelooflijk toeval dat je Tommie hebt getroffen, je gelooft toch je ogen niet als je hem zomaar treft.
    Emile en Fleur maken ook heel wat mee, tijdens hun ontbijt in Cambodja in een tentje tegenover hun hotel vanmorgen, zagen ze opeens een enorme steekvlam uit hun bungalow/hostel komen, in no time stond hun hostel in de fik en nam nog vier hostels mee !
    Zij hadden alleen hun papieren bij zich, en de kleding die ze aan hadden ! geen telefoons en i-pods en camera.
    Je begrijpt het, enorme consternatie bij al die backpackers, van sommige was alles weg !
    Dus hou je papieren en dergelijke, hoe lastig ook maar bij je. Emile was wel aangedaan maar berust er maar in, ik ben benieuwd hoe lang jullie weg blijven en of jullie ook Fleur en Emile nog gaan ontmoeten.
    Maar jullie volgen elkaar waarschijnlijk wel via fb.
    Lieve Anne en Floor,
    Hier ook de hartelijke groeten van Arthur en Allard.

    Blijf een trouwe volger van alle belevenissen van jullie,
    Groet en kom veilig weer thuis !

    Marion Bart

  • 01 April 2013 - 16:33

    An Stroobach:

    Weer genoten van je verhal. het is tweede Paasdag 16.30 en zo dadelijk komen je ouders en milan hier eten en misschien jeanine ook wel. Tot horens schrijven ,of verslag. Ik merk het wel.
    Liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 8106

Voorgaande reizen:

22 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Anne in Zuid-Oost Azie!

Landen bezocht: