Vertrek en aankomst Delhi - Reisverslag uit Pushkar, India van Anne Luik - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst Delhi - Reisverslag uit Pushkar, India van Anne Luik - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst Delhi

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

26 Januari 2013 | India, Pushkar

Daar gingen we dan! het vliegtuig was al een mooie 2 uur vertraagd,maar gelukkig konden we deze uren lekker nog even thuis zitten. De zenuwen gingen rond in mn lichaam,maar ik had me verder best wel afgesloten voor emoties. Het "afscheid' op schiphol was maar een vreemd iets! allemaal lieve mensen die ons uit kwamen zwaaien!best heel fijn om te voelen! ook hier had ik alleen nog best wel een blokkade,misschien ook wel goed,werd het niet zo een verdrietige boel! al ga ik jullie wel heel erg missen hooooorrr!

Maargoed, met een tas van maar 11,4 KG (omgg licht! maar dat kwam eigenlijk doordat ik de helft van mn kleding vergeten ben kwam ik achter in Delhi hihi) Gingen we op pad!
Behalve dat we 5 uur vertraging hadden in het vliegtuig vanaf Dubai hadden we een chille reis!
Ik kan nou nog niet zeggen of India echt heftig is,of dat ik zo geloof dat het heftig is,dat ik het heftig vind. Allessssss wil wat van je,zelfs de dieren! Doorlopen was dan ook wel een must voor mijn gevoel. Het verschil tussen goed en slecht is hier veel minder goed te onderscheiden wat je erg arwaanend maakt. Elke blanke voelt dan ook meteen als een vriend en een lotgenood! dat had ik niet zo aan zien komen..
Na gewoon maar te lopen en alles van je af te slaan wat aan je hangt kwamen we bij Connaughtplace met.... een (iets wat leek op een) park!!!! heerlijk even bijkomen. Daarna naar het Goverment Tourist Bureau om mooie verkooppraatjes te horen over een rondreis met chauffeur door Rajastan.Dacht ie dat we gek waren dat we dat deden! we wilden zelf op pad! en zelf ontdekken!!! en beleven en freedom!!!! Maar de jetlag en de cultuurshock had ook al zijn intrede gedaan en het voelde wel lekker veilig even. dus okeeeeeeeeee,stelletje luxe damekes gingen op pad!
Gelukkig hebben we al meerdere malen gehoord dat het met de trein nu onmogelijk is ivm Kumb Melah(google maar) en doordat RAjastan zoiezo moeilijk bereikbaar is met de trein. Ook was iedereen onder de indruk van onze prijs voor de reis! en eigenlijk is het heeeel fijn!

Grappig genoeg ben ik tot de ontdekking gekomen dat mijn persoonlijkheid past bij het Indiaase verkeer: Chaos, maar wel je eigen chaos! waardoor er weer heeel veel overzicht is.
Iedereen rijdt als een malloot toetert bij elke auto die hij inhaalt(Staat ook achter op vrachwagens "Horn Please" of "Good Luck") ontwijkt een koe hier en een fietser daar. Maar ze doen het wel goeeed!Ik heb me er nog niet onveilig in gevoeld!

Onze reis voortzettend belande we na een erg bumpy road in een dorpje in de middle of nowwhere (niet echt een goede uitleg,want alles hier is middle of nowhere en out of the blue en random!)
Waarschijnlijk kwamen hier niet heeel veel blanke,blonde,jonge meisjes, want we werden met grote ogen aangekeken en onze haren werden meteen gevoelt. Chauffeur Jado bracht ons naar zijn huis bleek! De hele familie Jado was aanwezig. Met een woordje engels hier en een grote glimlach daar werden we op stoelen geplaatst,vervolgens rondgeleid en voorgesteld aan al zijn koeien en zijn familie, om vervolgens weer op de stoelen geplaatst te worden ongeveer 3 kg voedsel naar binnen geschoven te krijgen(wel heeel lekker!!) om daarna een babbeltje te maken met de schoondochter. Ze was 19 jaar,was al 2 jaar getrouwd en had een zoontje van 10 maanden(met tanden! en net zo zwaar als floor dr backpack beweerde ze! kan dat?)Wat een verschil in cultuur! Maar ze kwam heel trots over,net als die hele familie daar.Eindelijk mensen die niets van je wilde,behalve dat we een foto van hen namen na afloop van ons 1,5 uur lange bezoek. Opluchting van hier tot Nederland!
Onze tocht vervolgend merkte ik dat ik (ook al duurde de rit mega lang) nooit verveeld was. Het is hier echt absurd, over een afstand van heel veel km (10 uur rijden) zie je overal mensen,dieren stukken snelwegbrug zonder weg er naartoe,mensen die naar je kijken soms belangstellend en blij maar vaak afkeurend of geil en ga zo maar door.
Ik begin te wennen in dit land,behalve dat ik nu al schijtziek wordt van dat stomme paspoortzakje en van het feit dat je niet uit de kraan kan drinken hier. Verder ben ik hier wel op mn gemak, misschien nog een beetje gevoelig voor meer indrukken als dat je hier al hebt,zoals muziek. Mam ik ben blij met Chopin! hij is mijn held;)
Iniedergeval heb ik genoeg te verwerken hier! en blijven de hersenen ook lekker tollen, dat houd je jong! ofzo?

Het verblijf in Pushkar in mooi schoon en relaxt! we krijgen wel waar voor ons geld iniedergeval.
Het is hier een stuk chiller en ons tempo over straat lopen is al van een snelle 18 km per uur in Delhi verlaagd naar een mooie 13 km in Pushkar! we beginnen het te leren!
Vandaag onze eerste rituele zegeningen ontvangen met water uit een smerig meer en een rode stip inclusief. Pap,Mam, Milan en Jeanine , rijkdom, schoonheid, liefde,blijdschap,een mooi huis en goede echtgenoten staan jullie te wachten! DAt heb ik dan wel even kunnen regelen voor 1 dollar;)
Vamiddag (4 uur) gaan we op kamelen safari!Lekker een nacht lidderen in de kou, want koud zal het wordennn!!!!!!!! Maar wel onder de sterren hemel! Wordt vast een avontuur!

De eerste indruk is dat ik er meer van hou als dat ik het haat! Het is een vreemde en andere wereld,maar het is niet zo erg als dat iedereen altijd maar zegt(tot nu toe) Het klimaat hier is nu perfect! een mooie 23 graden ofzo! Het is chill met Floor en ik voel me nog prima!
Jado is en aardige en betrouwbare man en de eerste mensen die we ontmoet hebben (ja een nederlander...)is ook best aardig!
Ik denk nog wel veel aan jullie,vooral in de nachturen! maar dat is oke:) missen is ook part of the deal!

Nou aaietoo! en tout a L'Heure!

  • 26 Januari 2013 - 18:23

    Jorian:

    Kind, wat schrijf je toch heerlijk!
    Moet vreselijk lachen!
    Fijn dat t tot nu toe nog erg bevalt:)
    Ik blijf jullie volgen!
    Veel plezier voor de aankomende dagen!

  • 27 Januari 2013 - 09:06

    Marc:

    vind ik leuk!

  • 27 Januari 2013 - 11:20

    Erik Luik:

    Lieverd!!
    Ik lees je verslag met een mengeling van klamme zweet, lichte buikkrampen (zogenaamde ouderangst) en een brede smile (trots). Overigens: je bent een stuk beter gaan schrijven.....Gisteren zag ik de maan, die moet je ook gezien hebben.
    Ben benieuwd naar de volgende pennenvruchten.

    Liefs van je vadertje,
    Erik

  • 27 Januari 2013 - 15:45

    An Stroobach:

    stoere kleindochter,
    watfijn je reis verslag te lezen.
    Geniet groetjes aan floor.
    Oma

  • 27 Januari 2013 - 21:36

    Michiel:

    hoi Anne en Floor

    Klink allemaal goed tot nu, benieuwd naar jullie overnachting in de woestijn.
    Reis lekker verder, dan hebben wij binnenkort weer wat te lezen.

    groet Ilse en Michiel

  • 29 Januari 2013 - 18:24

    Tanja:

    Hoi lieve meiden,

    Het duurde even voordat ik doorhad dat er nog een hele lap tekst achter het eerste stukje bericht stond :-)...lekker slim! Wat een avonturen al! Super. Het klinkt alsof jullie echt een goede keuze hebben gemaakt.
    Geniet verder, wij missen jullie én gunnen jullie alle superervaringen die je aankunt van harte!

    Liefs, Tanja

  • 30 Januari 2013 - 14:50

    Wendy:

    Leuk An om je verhaal te lezen!
    Ik blijf je volgen hoor.
    Have fun! xxx

  • 15 Februari 2013 - 13:08

    Daniel:

    Wat een schaamte dat ik dit nu pas lees! Sorry!!! Beter te laat dan nooit, en heb wel veel aan jullie gedacht hoor!!! Ga alles lezen!!!!! :D

    Erg leuk eerste reisverslag! Die Indiase mensen vallen wel mee hoor, op begeven moment begin je wel door te krijgen hoe je kwaad en goed kan onderschijden (zeker als je niet in grote steden bent) en begin je te begrjipen dat toch wel 9/10e minimaal goed is (en als ze goed zijn zijn ze ook echt ECHT goed!)


    ga snel je 2e reisverslag lezen! (hopelijk vandaag)

    Xxxxxxxxxxxxxxxx danny, danialo, danielli di daniel
    (klerks)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 8107

Voorgaande reizen:

22 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Anne in Zuid-Oost Azie!

Landen bezocht: