It rains blowjob steals! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Anne Luik - WaarBenJij.nu It rains blowjob steals! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Anne Luik - WaarBenJij.nu

It rains blowjob steals!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 Juni 2013 | Cambodja, Kâmpôt

De associale gewoontes van de Cambodjanen is weer goed aan het licht gekomen in Kampot. De schelle, valse, keiharde muziek van het feest onder ons raam bleef tot in de late uren doorgalmen in mijn oorschelpen. De stad verder deed ons niets en zoog ons alleen in een spiraal die we niet in wilde. 24 uur later zaten we in Sihanoukville. Een  verwesterd hol aan de kust. De armoede in Cambodja is zichtbaar een stuk hoger als de omringende landen. Kinderen verkopen overal armbandjes, laten je pinkie swear doen dat je bij hen koopt als je iets koopt. Doeloos lopen ze elke dag over het strand, verstand op nul en een levenloosheid van een junk. Cambodjaanse jonge vrouwen klampen zich vast aan de wanhoopige vijftig jarige westerse lelijke mannen die rijk en welvarend gezelschap komen zoeken in deze landen.
We hebben ons dan ook snel laten overtuigen om naar Koh Rong te gaan. De keuze staat in de top tien beste keuzes ooit gemaakt. Een klein eiland met prachtige stranden, een dorpje met twintig huizen, tien guesthouses en een paar gezellige barretjes en vooral heel veel ontspanning. Geen tuk tuk mannetjes, want er waren geen wegen. Geen stinkende chaotische markten want er waren geen mensen. Zee, zon, strand, rust en gezellige mensen.
Jammer genoeg bestaat het paradijs niet helemaal. Dit paradijs was net geen paradijs door de muggen en de zandvliegen. Ondanks de DEET, savonds lange broeken en de klamboe telde mijn lichaam een mooie collectie van 168 jeukende bulten. Ze hebben me wel geteld 5 nachten wakker gehouden.
Op een dag besloten wij naar een ander strand te lopen, deze was ten eerste nog mooier als de andere en ten tweede was er een Cambodjaanse meneer die nomaad aan het spelen was in een hutje op het strand. Toen hij mij zag klungelen met een kokosnoot om deze te openen gaf hij een lieve glimlach en liep hij naar binnen. Een paar tellen later kwam hij terug met twee rietjes en een mega kokosnoot die hij ter plekke open heeft gehakt. Het liedje " op een onbewoond eiland zijn alle dagen fijn" zat hierdoor zeker nog twee dagen in ons hoofd!
Op dit eiland hebben we ook twee avonden nacht gezwommen. Als je denkt dat magie niet bestaat moet je naar Koh Rong. Dobberend onder een sterrenhemel die bezaaid is met miljoenen sterren kan je zoeken tot je een ons weegt naar de poolster. En het allerbijzonderste was nog wel het plankton. Als je in het water bewoog ging het licht geven. Bij elke beweging leek het alsof je honderden fonkjes licht het water in schoot. Echt een hele mooie ervaring!
Omdat het geld op was moesten we van het eiland af, paradijsjes kennen namelijk geen ATM's!
Siem Reap was de volgende stop. Het stadje bij de Ankor tempels, dit zijn de bekendste tempels van Azie en tellen jaarlijks drie miljoen bezoekers!
Op onze weg hier naartoe kwamen we Remo en Frank tegen die wij al eerder in Nepal hadden ontmoet. De hele Ankor experiance hebben we met hen beleefd. En wat was het mooi! Het is wel een goed cultureel land Cambodja!
Frank had een vragen lijst gemaakt met vragen over de reis. Omdat wij deze ook hebben gemaakt en omdat het idee gewoon wel leuk is wil ik dit ook graag met jullie delen!

*Mooiste land: Laos
*Favoriete land: India
*Meest indrukwekkende land: India
*Mooiste natuur: Nepal
*Leukste stad: Varanasi, India
*Minst leuke stad: oudomxai, Laos
*Mooiste stad: Jodhpur of ook varanasi
*Zwaarste dag:
-emotioneel: eerste volle dag India
-Fysiek: trekking Nepal
*Leukste mensen ontmoet: Huub en Ale of Jos
*Minst leuke ervaring: voedselvergiftiging in India
*Grootste tegenvaller: Taj Mahal vanwegen het slechte weer.
*Beste/grappigste uitspraak: " even mijn paspoort uit de koelkast halen".
*Mooiste/beste strand:freedom Beach Koh Tao, Thailand
*Mooiste tempel/kerk: Tomb raidertempel, Ankor, Cambodja
*Beste National Park: Chitwan, Nepal
*Voor het meeste geld afgezet: met de chauffeur door India reizen, maar dit was niet de ergste keer want het was het waard. De naarste afzet waren de entree prijzen voor touristen in de tempels/pleinen
*Lekkerste ervaring: eten!
*Favoriete volk: Thaien zijn het aardigst. Indiers het meest intrigerend.
*Lekkerste bier: Tiger
*Warmste plek: wandeling op  koh rong naar long beach. Als je denkt dat je benen niet zo zweten moet je hier en wandeling maken!, Cambodja
*Koudste plek: Trekking in Nepal of door de regen met de scooter in Vietnam
*Meest vieze plek: vleesmarkten in vietnam
*Lekkerste eten: thali in de woestijn of pangan curry in Thailand
*Minst lekkere eten: pho heo (noodle soep met varkensmaak.)
*Lekkerste snack: samosa
*Meeste vieze drankje: siamsato bier thailand of maissapje in Vietnam
*Vervelendste nieuw uit Nederland: geen nieuws
*Leukste nieuws uit nederland: Vriendinnetjes zijn geslaagd!!!
*Mooiste architectuur: Ankor Wat
*Meest moeten wennen aan: geduld hebben of aandringerige verkoopers
*Meest indrukwekkende dier: opblaas vis op koh tao
*Stomste dier: De zandvlieg
*Aantal teenslippers kwijtgeraakt: één paar
*Beste hotel: het strand in thailand of bungaloo in vang vien,Laos
*Minste hotel: trein station varanasi, jaipur hotel zonder raam. Of eerste hotel in Delhi
*Beste aankoop: enkelbandje India
*Beste museum: tol sleng, Cambodja
*Favoriete lied van de trip: 20 dollar in my pocket, eat van james vincent mcmorrow of eefje de visser.
*Leukste tour: met jadav in de auto door India
*Aantal boeken gelezen: 10

*Top 3 beste ervaringen:
3: trekking in. Nepal
2:songkran
1: duiken

*Zwaarste nacht: van Varanasi naar Gorakpur wachten op de trein. India
*Favoriete drankje: fruitshakes of icecoffee
*Meest gemist (Alles behalve personen): Een normaal ontbijt
*Minst gemist:(Alles behalve personen) De stress van school en vervolgens werk.
*Grootste les: Geduld leren hebben en niet zo snel veranderen van humeur.
*Mooiste volk: Indiers
*Wat ga je het meest missen als je thuis bent: Elke dag uitgedaagd worden door de omgeving om het te leren snappen.
*Grootste irritatie: over het algemeen zijn dat de verkopers. Een specifiek moment is de nacht van Sapa naar Ha Long Bay waar we 24 uur in de bus zaten toen de muziek aan ging.
*Grootste ontdekking: De overgang van een arm land naar een ontwikkeld land is shockerender als andersom, voor mij dan.
*Grootste vreugdemoment: Staan tussen de zeven kilometer hoge bergen in de volle maan na een lange dag wandelen.
*Welke verwachting kwam het minst overeen met de werkelijkheid: Mijn beeld over de backpacker was een stuk positiever voor ik wegging. De gemiddelde reiziger is heel erg tegen gevallen, ik dacht dat het toch een bepaald type was, en dat dat type mij wel aan zou staan. Deels is dit waar, maar deels is het ook tegenovergesteld. Het leuke type reiziger is minder aanwezig als het telleurstellende type reiziger.
*Betoverendste moment: Volle maan in de bergen
* Beste afding: Erg moeilijke, maar ik denk op een hotel die begon voor 50$ en die uiteindelijk voordezelfde kamer naar 10$ ging. Voor derest hebben we minstends de helft afgedingt op het meeste wat we kochten!

Jeetje dat kan je me een lijstje noemen! Het heeft me minstends vier dagen gekost deze in te vullen dus inmiddels zijn we Cambodja ook weer uit.
Om jullie tegemoet te komen hebben de weergoden bedacht dat het over is met onze zomer, het regent al een dag of vijf met buien waar je u tegen zegt.
Gelukkig ben ik over twee weekjes weer terug in het zonnige Nederland! Jammer genoeg weer net zo wit als ik wegging. Maar ik kan jullie vertellen, we zijn onherkenbaar bruin geweest! Daar valt niets tegenin te brengen!
We gaan nu nog even genieten onder de paraplu  van een prachtig eiland genaam Koh Chang en ik wens jullie al het liefs toe vanuit hier!

Anne

• 18 Juni 2013 - 17:31

An Stroobach:

lieve anne,
    Met eneogen je reisverslag gelezen. Om de een of andere reden heb ik de vorige niet gehad, maar ingrid heeft het vorgelezen.
    Blij dat je gauw weer thuiskomt.(dit klinkt raar ishet wel goed nederlands?)
    Nog 12 dagen geduld, maar is het dat ook voor jou? Misschien had je nog wel langer willen reizen.
    Tot de dertigste. groetjes aan Floor Jusjes en heel veel liefs Oma

• 18 Juni 2013 - 21:56

Michiel:

Hoi Anne,
    leuk om jullie binnenkort weer eens te zien in , nu Tropisch Nederland,
    maar geniet toch maar met volle teugen van jullie laatste weken

groet , ook voor Floor, Michiel

• 19 Juni 2013 - 10:26

Erik Luik:

Hoi lieve Anne,
    Leuk zo'n lijstje. Dat je de poolster niet kon vinden tussen de miljoenen andere sterren is niet verwonderljik omdat de Poolster alleen in het Noordelijk halfrond is te zien... he, wat flauw. Zie uit naar je komst!!
    Erik

• 19 Juni 2013 - 21:51

Anous:

Lieve Anne,
    genoten van je verhalen, nog veel plezier de laatste weken en goede terugreis,
    groetjes ook aan Floor,
    liefs Anous